Zapobieganie zastraszaniu

Skup si臋 na zapobieganiu zastraszaniu

     
Pa藕dziernik to Krajowy Miesi膮c Zapobiegania Zastraszaniu, og贸lnokrajowa kampania informacyjna prowadzona przez Krajowe Centrum Zapobiegania Zastraszaniu PACER.

Wi臋cej ni偶 jeden na pi臋ciu uczni贸w zg艂asza zastraszanie. Zn臋canie si臋 mo偶e zagra偶a膰 fizycznemu i emocjonalnemu bezpiecze艅stwu uczni贸w i mo偶e powodowa膰 trudno艣ci w nauce. Uczniowie, kt贸rzy do艣wiadczaj膮 zastraszania, s膮 bardziej nara偶eni na problemy w szkole, trudno艣ci ze snem, l臋k i depresj臋, zgodnie z Centers for Disease Control and Prevention.

Oto kilka statystyk zwi膮zanych z bullyingiem, opracowanych przez National Center for Bullying Prevention:

W艣r贸d uczni贸w szk贸艂 艣rednich 20 procent jest prze艣ladowanych na terenie szko艂y, a 16 procent jest cyberbulled

W艣r贸d uczni贸w gimnazj贸w 45 proc. Jest zastraszanych na terenie szko艂y, a 24 proc

Prawie dwie trzecie (64 procent) dzieci zastraszonych nie zg艂osi艂o tego

Dzieci niepe艂nosprawne s膮 dwa do trzech razy bardziej nara偶one na prze艣ladowanie ni偶 ich niedopuszczalni r贸wie艣nicy

Prawie trzy czwarte (74,1%) student贸w LGBTQ by艂o zastraszanych s艂ownie (np. Nazwano imiona, gro偶ono) w ci膮gu ostatniego roku z powodu ich orientacji seksualnej
D艂ugoterminowe skutki zastraszania

Badania wi膮偶膮 si臋 z n臋kaniem z problemami zdrowia psychicznego. Nowe badania opublikowane w JAMA Psychiatry wykaza艂y dowody bezpo艣redniego szkodliwego wp艂ywu zn臋cania si臋 w dzieci艅stwie na problemy ze zdrowiem psychicznym, w tym niepok贸j i depresj臋. Naukowcy odkryli jednak dowody znacznej odporno艣ci w艣r贸d dzieci, kt贸re by艂y prze艣ladowane. Skutki zastraszania zosta艂y zredukowane lub wyeliminowane w ci膮gu oko艂o pi臋ciu lat.

Odkryli r贸wnie偶, 偶e nara偶enie dzieci na bullying mo偶e by膰 cz臋艣ciowo objawem istniej膮cych wcze艣niej luk, takich jak wcze艣niejsze trudno艣ci ze zdrowiem psychicznym.

Naukowcy zalecaj膮, aby opr贸cz program贸w maj膮cych na celu ograniczenie n臋kania, osoby pracuj膮ce na rzecz dzieci i m艂odzie偶y zaj臋艂y si臋 istniej膮cymi wcze艣niej lukami i skupi艂y si臋 na odporno艣ci.
Rozwi膮zanie problemu

Wiele spo艂eczno艣ci podejmuje r贸偶ne podej艣cia w celu ograniczenia n臋kania. Programy zapobiegania przemocy w szkole mog膮 zmniejszy膰 prze艣ladowanie nawet o 25 procent. Jedno z podej艣膰 do zapobiegania tyranizowaniu, zasugerowane w ostatnim wpisie na blogu przez Susan Swearer, profesor z University of Nebraska-Lincoln i wsp贸艂zarz膮dzaj膮cego Bullying Research Network, uczy dobroci.

Swearer twierdzi, 偶e reagowanie na zastraszanie za pomoc膮 kar opartych na podej艣ciu nie dzia艂a i 偶e powinni艣my skupi膰 si臋 na nauczaniu i modelowaniu pozytywnych zachowa艅 spo艂ecznych, takich jak 偶yczliwo艣膰. Programy dobroci mog膮 obejmowa膰 takie rzeczy jak czynno艣ci zwi膮zane z wdzi臋czno艣ci膮; wolontariat lub uczenie si臋 us艂ug; umo偶liwienie uczniom rozwijania dzia艂a艅, aby pom贸c innym; u艂atwianie szacownych rozm贸w; i pracuj nad nazywaniem i wyra偶aniem emocji.

Swearer wskazuje na odkrycia badawcze, 偶e uczniowie, kt贸rych uczy si臋 dobroci, s膮 bardziej empatyczni, bardziej 艣wiadomi spo艂ecznie i po艂膮czeni oraz otrzymuj膮 wy偶sze oceny. Kiedy pierwsi uczniowie wykonywali trzy akty dobroci w tygodniu, znacznie zwi臋kszyli ich akceptacj臋 r贸wie艣nik贸w w por贸wnaniu z dzie膰mi, kt贸re nie wykonywa艂y trzech rodzaj贸w 偶yczliwo艣ci.